Sreća iznutra

Ako se nešto u tvom životu ne odvija kako si očekivala, što radiš? Prirodna reakcija je promjena. Imam li pravo? Ako nisi sretna na svom po...

Ako se nešto u tvom životu ne odvija kako si očekivala, što radiš? Prirodna reakcija je promjena. Imam li pravo? Ako nisi sretna na svom poslu, pronađeš novi, ako nisi zadovoljna u svojoj vezi, prekineš je, ako nisi sretna biti sama, potražiš vezu, ako se osjećaš debelo, ideš na dijetu i/ili u teretanu, ako trošiš previše novaca, napraviš plan potrošnje, ako misliš da pušiš previše, onda pokušavaš prestati, ako ti se ne sviđa stan, potražiš novi... mislim da znaš što mislim. 



Naučili smo da ako želimo napraviti promjenu, moramo se suočiti s vanjskim svijetom. 


Međutim, često pravimo promjene u nadi da će nas usrećiti. Uvjereni smo da je razlog našeg nezadovoljstva činjenica da nešto u našem životu nije u redu. Krivnju za naša nezadovoljstva svaljujemo na stvari izvan nas samih.





Koliko se sjećam, tako sam živjela svoj život. Ali, ako sam išta shvatila u prošlih par godina, to je da vanjska promjena ne garantira uvijek zadovoljstvo. Često su vanjske promjene samo brza rješenja. Tek privremeni popravci. Daju ti početni zalet, koje se potom vrlo brzo izgubi a nezadovoljstvo se opet vrati. Tada počinješ tražiti novu stvar koja će ti donijeti zadovoljstvo.


Što ako ključ zadovoljstva zapravo ne leži u drugim vanjskim stvarima, nego u nama?


Došla sam do značajne prekretnice u svom životu. Shvatila sam da istinito, dugotrajno, iskreno zadovoljstvo ne dolazi iz vanjskih stvari. 


Istina je da vanjske stvari, događaji i okolnosti ne stvaraju osjećaj zadovoljstva u nama. Ali ako o njima ovisiš kako bi postigla zadovoljstvo, uvijek ćeš biti nemoćna. Uvijek će te kontrolirati. Ključ kako imati te stvari u životu je vidjeti ih kao lijepim dodacima, a ne nužnim stvarima koje te definiraju, daju ti životni smisao ili te usrećavaju.


Tijekom posljednjih nekoliko godina pokušala sam promijeniti skoro svaku od mojih vanjskih okolnosti u nadi da će me usrećiti. Pokušala sam sve, od preseljenja, mijenjanja posla, putovanja u evropske metropole, okončanja veza, počimanja novih veza, stjecanjeanovih prijatelja ili puštanje starih prijatelja, mršavljenja, mijenjanja boje kose i odjevnog stila, ... popis se nastavlja.


Umorila sam se kontinuiranog pokušaja promjene okolnosti u mom vanjskom svijetu kako bi se osjećala sretnom i zadovoljnom. Svoj sam život provela u potrazi za nečim izvan mene same kako bi izliječilo unutarnje nezadovoljstvo koje sam osjećala. Sama sam sebi govorila, kad dobijem sljedeću stvar ili kad usvojim sljedeću promjenu da ću biti sretnija, ali to nije uspjelo. Taj prazni osjećaj se je neprestano zadržavao.


Ta me je realizacija izazvala da krenem na drugačiju potragu. Umjesto da tražim izvana nešto što bi me usrećilo, odlučila sam potražiti iznutra. Sad krećem na novo putovanje. 

Ovaj novi način života uključuje suzdržavanje od moje stalne potrebe da mijenjam stvari izvan mene i umjesto toga duboko pogledam u sebe. Unutarnji svijet je mjesto tvojih uvjerenja, tvojih misli, tvojih emocija, tvoje percepcije i interpretacija, tvojih uspomena i tvoja bit. To je mjesto gdje promjena počinje. Kad promijeniš način kako gledaš, doživljavaš, interpretiraš i osjećaš svijet, tvoj će se svijet promijeniti. Unutarnja promjena znači promjena tebe same kao osobe. Mijenjaš se iznutra prema van. Jasno ti je da ako se unutra osjećaš nesretno, ne postoji ništa u vanjskom svijetu što će to popraviti. Umjesto toga počni razmišljati što je uzrok tvog nezadovoljstva i što učiniti da ga izliječiš.

Sigurna sam da će ova tema biti od značaja u mojim budućim objavama, jer je i veliki fokus za mene samu u ovom trenutku. To će biti za mene putovanje u toku. Radujem se dijeliti više o tome kako promijeniti život usmjeren na stjecanje instant zadovoljstava vanjskih promjena do života usredotočenog na kultiviranje unutarnjih promjena i stvaranje dugoročne, istinske sreće od iznutra prema van.




You Might Also Like

0 comments

Flickr Images