Uspješni odnosi

Zanimljivo je kako svemir funkcionira. Jedna od mojih dragih čitateljica me kontaktirala da napišem post o ljubavi i odnosima. A već neko ...

Zanimljivo je kako svemir funkcionira. Jedna od mojih dragih čitateljica me kontaktirala da napišem post o ljubavi i odnosima. A već neko vrijeme pokušavam pronaći inspiraciju. Tražila sam svoje unutarnje vodstvo za smjer. I smjer je došao.




Tema o kojoj ću danas pisati mi je vrlo blizu jer i sama doživljavam (i doživljavala) sam izazove na području odnosa. Kao što je slučaj s mnogim drugim postovima, pišem o određenoj temi tek onda kad mogu podijeliti značajno »znanje« odnosno iskustva na neku temu. Ne temu odnosa ne bih pisala da nisam prošla izazovna vremena. Bilo kako bilo, pisanje bloga mi je donijelo veliku količinu znanja i razumijevanja jer sam naučeno potvrdila.

Svaki odnos u kojem prisustvujemo, donosi određene izazove. Najuspješniji odnosi su izgrađeni na temeljima autentičnosti, povjerenja, iskrenosti i međusobne komunikacije. Uspjeh naših odnosa temelji i na činjenici da dopustimo jedni drugima da budemo ono što jesu. I tu nisu potrebne nikakve manipulacije.

Međutim, izazovi postoje u svakom odnosu. Naučila sam da izazovi koji se pojave u odnosima nemaju nikakve veze s drugom osobom, nego sa nama samima. I tu većina odnosa pođe po zlu – našu radost i sreću polažemo u ruke druge osobe, očekujući velike stvari od njih, zahtijevamo stvari da bismo bili sretni i naljutimo se kad ih ne dobijemo. Onda kritiziramo i krivimo druge ljude, kad u biti nisu ništa krivo napravili, osim bili ono što jesu.

Najbolji način na koji možemo raditi na svojim odnosima je da počnemo najprije raditi na sebi i shvatiti da je problem, koji se javlja u odnosu, zapravo problem koji započinje u nama.

Osnažavajuća stvar preuzimanja ovog stajališta jest da više nismo prepušteni milosti i nemilosti drugih osoba. Ne moramo čekati da se drugi promijene kako bi mi bili sretni. Jednostavno moramo pomaknuti našu perspektivu. Moramo utvrditi što je stvarni uzrok naše uzrujanosti. Mi smo kreatori svojih života, bili mi toga svjesni ili ne, i igramo važnu ulogu u tome kako se osoba prema nama ponaša.

Vrlo je jednostavno ostati uhvaćen u emocijama kad smo suočeni sa izazovima različitih odnosa. Pomaže osloboditi se emocionalne drame i identificirati koji je zapravo razlog uzrujanosti. Možda razmišljamo da su druge osobe učinile nešto kako bi nas uzrujale, ali ako razmislimo unatrag, možda ćemo uvidjeti da je zapravo naš „način razmišljanja“ doveo do uzrujanosti. Ako možemo raditi na sebi i pokušati promijeniti naše razmišljanje u vezi određene situacije, uzimamo natrag svoju moć i dobivamo sposobnost izliječiti problem jednom zauvijek.

Ti problemi koji započinju u nama, i onda se presele u naše odnose, vrlo se često pojavljuju kad se nalazimo u kaosu. Tada moramo kontrolirati svoja ponašanja, reakcije i razmišljanja. Pregrizimo jezik. Ne projicirajmo ideje, sjećanja, iskustva, boli prošlih odnosa u nove odnose. Zadržavati se dok prolazimo kroz kaos može biti vrlo težak posao. Jednostavnije bude ostaviti sve i pobjeći. Ali tako nećemo doći do tamo gdje želimo biti.

Međutim, ako problemi ostanu podsvjesni, nastaviti ćemo djelovati iz istih uzoraka i izazvati iste probleme iznova. Isto tako možemo i imamo tendenciju privlačiti iste ljude iznova, koji prouzročuju iste problem i odnos uvijek završava na isti način. Razlog su naši podsvjesni uzorci.


Dakle, prvi korak je prepoznati podsvjesne uzorke, uhvatiti ih i raditi na njima. Drugi korak je suprotno od onog što naše samosabotažno ponašanje želi. Samosabotažno ponašanje je motivirano strahom. Kad osjetimo da nam strah diktira ponašanje, napravimo upravo suprotno. 



You Might Also Like

0 comments

Flickr Images