Zavist

Zavist je univerzalna emocija. Svi smo u životu iskusili situacije da nam netko zavidi ili da mi nekome zavidimo. Primijetila sam da se...



Zavist je univerzalna emocija. Svi smo u životu iskusili situacije da nam netko zavidi ili da mi nekome zavidimo. Primijetila sam da se kod toga nijedna strana ne osjeća dobro.

Zlonamjerna zavist je ona kod koje želimo ono što netko drugi ima, a mi želimo da to nema jer ne smatramo da to zaslužuje. Najrađe bi slomili tu osobu. Osjećamo ljutnju, zavist, ljubomoru i taj neopisivi osjećaj grča u želucu.

Benigna se zavist, s druge strane, događa kad netko ima ono što mi želimo, mi mislimo da to zaslužuje jer je dobra osoba i pobrinula se da to ima odnosno ostvari. Umjesto želeći da to nema, mi se sami želimo dovesti do njihove razine, tako da i mi možemo imati istu stvar.

Benigna nas zavist može motivirati i potaknuti da više radimo na našim odnosima, na poslu ili da se pobrinemo za svoje zdravlje u vidu mršavljenja, vježbanja, zdrave prehrane i slično.

Bez obzira na vrstu zavisti koju osjećamo, u sebi ili od strane drugih, postoje produktivni načini kako se s njome suočiti ili njome ovladati.

1. Prepoznajmo svoje osjećaje
Zavist nas čini ljudima. Ono što ignoriramo, to samo raste i postaje jače. Priznajmo sami sebi svoje osjećaje. Obratimo pažnju gdje zavist osjećamo u tijelu i duboko dišimo. Podsjetimo se da smo sigurni u ovom trenutku, da imamo sve što nam trenutno treba i da je sve u najboljem redu.

2. Procjenimo da li ono na što smo zavidni zaista želimo
Zapitajmo se: "Zar to stvarno želim?" Pobliže pogledajmo ono što će se tada aktivirati u nama. Koju smo bolnu točku dodirnuli? Možda otkrijemo da željenu stvar zapravo uopće ne želimo. Podsjetimo se da sreća dolazi iznutra.

3. Izazovimo samu sebe
Ako odlučimo da ipak želimo ono što nemamo, krenimo prema ostvarivanju toga. Neka nas zavist motivira da postavimo cilj, odredimo strategiju, poduzmemo akciju i ostvarimo to.

4. Vodimo dnevnik
Dajmo si oduška u dnevniku. Pitajmo svoju zavist: „Kakvu poruku imaš za mene?“. Napišimo pitanje s dominantnom rukom i odgovorimo na nj ne-dominantnom rukom. Zapišimo sve što nam padne na pamet. Nemojmo ni pri čemu uljepšavati. Napišimo točno ono što mislimo i osjećamo. Odgovor će možda izgledati kao da ga je napisalo dijete, jer odgovor dolazi od našeg unutarnjeg djeteta.

5. Prebrojmo svoje blagoslove
Napravimo osobni inventar svega dobrog u svom životu. Možda su nam sve želje već i ostvarene. Veća kuća ili bolji automobil neće donijeti sreću, to znamo i sami.

6. Nismo još na redu
Kad je umirala majka spisateljice Byron Katie, nije se ukopala u patnji. Rekla je: „Nije moje vrijeme za patnju. Moje vrijeme tek dolazi.“

Mislim da istu stvar možemo reći i o sreći drugih. Dobre nam se stvari događaju u različitim vremenima. „Nije moje vrijeme sada, ali zato Bog za mene planira nešto još puno bolje.“

7. Blagoslovimo sreću drugih
Naučimo kako biti sretni za druge. Koristimo drevnu havajsku tehniku iscjeljivanja Ho'oponopono. Preuzmimo 100 % odgovornost za sve čime se suočavamo. Svaki put kad osjetimo zavist, samo ponovimo: Žao mi je. Oprosti mi. Volim te. Hvala ti. To je pouzdan način da očistimo um i srce.

You Might Also Like

0 comments

Flickr Images